Letnik 3. Št. 16. (od 21. 7. do 3. 8. 2025)
VRNITEV DOMOV – V ZAKRAMENTU POKORE
Pogovor s p. Bernhardom, spovednikom v samostanu Heiligenkreuz
Zakaj obstaja spoved?
V šoli smo se naučili deset zapovedi, ki jih je dal Bog. Ljudje se vedno znova oddaljujemo oz. ločujemo od Božjih zapovedi. Iz te ločitve izvira beseda »greh«, v smislu, da zgrešimo pravo pot. Greh je ločitev od tega, kar Bog hoče in kar od nas zahteva. Deset zapovedi, danih Mojzesu na gori Sinaj, so minimalne Božje zahteve za pravilno življenje. Če teh minimalnih zahtev ne izpolnimo, govorimo o grehu. Greh je treba priznati. To pomeni, da moram priznati, da sem se ločil od Boga. Potem sta sprava in povezava z Bogom spet mogoča. Bog mi to omogoča v zakramentu svete spovedi.
Kdaj je bila spoved dobra?
Ko je vest olajšana, spovedanec odide brez bremena. Olajšanje pomeni biti notranje sproščen in svoboden. To jasno opazim pri mnogih spovedih, saj ljudje pogosto rečejo: »Zdaj sem 100 kilogramov lažja ali 10 let mlajši.« To je pravo olajšanje. Vedno pravim, da je spoved lepotni salon Rimskokatoliške cerkve. Ko ženska prizna vse svoje grehe, je videti 10 let mlajša in lepša. Opazno je tudi v njenem smehu in izrazu na obrazu. Solze kesanja so mimo, prav tako čustvena bolečina. Seveda kesanje tudi boli, ker nas v notranjosti nekaj boli. A ko ta travma izgine, človek občuti olajšanje, srečo, osvoboditev. Zagotovo se vidi učinek spovedi. Lahko bi s humorjem rekli, da je oseba olajšana in srečna, ko so nevarni odpadki, kosovni odpadki in preostali odpadki duše odstranjeni in odloženi.
Kako se dobro pripravim na spoved?
Vedno pravim, da si vest najboljše izprašamo ob 13. poglavju 1. pisma Korintčanom. Tam apostol Pavel zapiše: »Ljubezen je potrpežljiva, dobrotljiva, ljubezen ni nevoščljiva, se ne ponaša, se ne napihuje, ni brezobzirna, ne išče svojega, se ne pusti razdražiti, ne misli hudega; se ne veseli krivice, veseli pa se resnice. Vse prenaša, vse upa, vse veruje, vse prestane.«… Če namesto besede ljubezen uporabim svoje ime in rečem: »Bernhard vse prenese, se ne napihuje, se ne vznemirja…,« lahko pridem do zaključnih vprašanj: ali sem še vedno zaljubljen v Boga ali ne? Kakšno je moje stanje? Jezus nas vabi: »Ostanite v moji ljubezni. Kdor ostane v meni in jaz v njem, ta rodi veliko sadu.« Tako se morem preizkusiti, ali še ohranjam odnos ljubezni do njega. Tako se do določene stopnje nadziram. Seveda lahko kot ogledalo odnosa uporabim tudi deset zapovedi in preverim, koliko in ali sploh se jih držim in se v njih podrejam tem minimalnim zahtevam Boga in Cerkve… Ob zaključku pogovora bi vas vse rad spodbudil in povabil k sveti spovedi.
SKLEPNA IZJAVA II. FORUMA RELIGIJ ZA MIR NA BALKANU IN V EVROPI, Koper 14. junija 2025

1. Udeleženci drugega »Foruma za mir«, ki se v letu 2025 ponovno odvija v Kopru, mestu na stičišču geografskih in kulturnih poti, obravnavamo »skupne vrednote življenja«, ki prispevajo k miru. Zavedamo se nujnosti vzajemnega spoštovanja in praktičnega sodelovanja med pripadniki različnih verskih izročil. To potrjujejo številni dobri zgledi iz nelahke zgodovinske izkušnje prebivalcev Balkanskega polotoka. Verski voditelji so prvi poklicani gledati onkraj političnih in drugih minljivih načrtov, obenem pa ohranjati stik s tegobami tega sveta.
2. Koristoljubna miselnost potrošniškega načina življenja, splošna odtujenost med ljudmi, grožnja vojnega spopada svetovnih razsežnosti in pomanjkanje upanja na prihodnost kličejo po srečevanju med predstavniki religij in drugimi družbenimi deležniki. Zaradi svojega zgodovinskega in sedanjega vpliva nosijo posebno duhovno in družbeno odgovornost na območju Balkana predstavniki Katoliške, Pravoslavne in Luteranske Cerkve ter Islamske in Judovske skupnosti.
3. Judovstvo, krščanstvo in islam opredeljuje vrsta sorodnih izhodišč, ukoreninjenih v dediščini svetopisemskega očaka Abrahama in v dojemanju človeške narave, ki zajema vse ljudi in kulture. Posebno znamenje medsebojne sorodnosti predstavlja skupni pogled na osrednje duhovne in družbene resničnosti, kjer prednostni položaj zaseda spoštovanje življenja od spočetja do naravne smrti in družine kot trajne skupnosti moža, žene in otrok.
4. Življenje in družino razumemo v luči naravne danosti in obenem zastonjskega Stvarnikovega daru, za katerega razcvet je odgovoren vsak posameznik tako v zasebnem kakor tudi javnem okolju. Od tod se zakonska zveza med možem in ženo, iz katere izhaja porajanje novega življenja, vzgoja otrok in oblikovanje celotnih verskih, narodnih in drugih skupnosti, kaže kot nenadomestljiva oblika življenja. O tem pričujejo tudi besede iz evangelija: »Ali niste brali, da ju je Stvarnik od začetka ustvaril kot moža in ženo?« (Mt 19,4) Podobno tudi: »O ljudje! Ustvarimo vas iz enega moža in ene žene. Delimo vas na ljudstva in plemena, da bi se spoznali.« (Koran 49:13)
5. Udeleženci foruma podpiramo duhovne, intelektualne, zakonodajne in druge pobude, ki bi pripomogle k vsestranski zaščiti in spodbujanju pojavov, po katerih se odražajo vrednote življenja:
– zakonska zveza med moškim in žensko, odprta k rojevanju in vzgoji otrok;
– življenje vseh ljudi od spočetja do naravne smrti ne glede na njihovo starost, zdravstveno stanje ali družbeni položaj;
– skrb za starejše, brezposelne ali kakorkoli družbeno odrinjene;
– oblikovanje sočutnega zdravstvenega sistema, ki je pripravljen lajšati tegobe in vračati moči vsakemu posamezniku zaradi njegovega neodtujljivega dostojanstva, ne zaradi ekonomske storilnosti;
– uveljavljanje verske svobode, ki posameznikom, družinam in skupnostim omogoča iskanje bivanjskega smisla in varuje legitimno prisotnost duhovnih izročil v zasebnem in javnem okolju.
6. Zakoreninjenost v duhovnem izročilu pripadnike abrahamskih religij vodi k prizadevanju za celostno podobo človeške osebe in uravnotežene družbene procese. Sestavni del tega prizadevanja so vrednote družine, življenja in verske svobode, ki krepijo tudi skrb za trajnostni gospodarski razvoj. V njegovem ospredju naj bo blagostanje človeka in skupnosti, ne podrejanje brezmejni rasti ali dobičku. V tem smislu naj se vedno bolj uveljavlja pogled »ekologije človeškega bratstva«, ki je zapisan v okrožnici papeža Frančiška Vsi bratje / Fratelli tutti (2020).
7. V zadnjih desetletjih družbene razmere na Balkanu poslabšujeta nižanje rodnosti in množično izseljevanje mladega prebivalstva v tujino. Takšni pojavi imajo pogubne posledice, saj ogrožajo obnavljanje prebivalstva, kar lahko postopoma vodi do izginotja posameznih narodov, držav in verskih skupnosti. Del vzrokov demografske ogroženosti Balkana je mogoče prepoznavati v nerešenih medetničnih in medreligijskih odnosih, neurejenem delovanju državnih ustanov ter ekonomskem izkoriščanju in korupciji, ki razkrajajo zaupanje v medčloveških odnosih.
8. Kakor je poudarjal že papež Janez Pavel II. v apostolskem pismu o družini (Familiaris consortio, 1981, tč. 71), je naloga Katoliške Cerkve in drugih verskih skupnosti pozivati vse, ki zasedajo odgovorne družbene položaje, naj delavcem zagotovijo zaposlitev v njihovih lastnih domovinah, dostojno plačilo, pogoje za nemoteno družinsko življenje in svobodno izražanje versko-kulturne istovetnosti.
9. Udeleženci foruma smo prepričani, da je predpogoj za graditev miru med narodi, državami in verskimi skupnostmi dovzetnost za vrednote življenja in družine. Nedotakljivost življenja je namreč temelj vsakršnega pravičnega delovanja v zasebnem in javnem okolju, družina pa je začetna razsežnost odpiranja sočloveku, ki si mora v pogosto težkih okoliščinah vsakodnevno prizadevati za mir in edinost. 10. Predstavniki abrahamskih religij se zavedamo aktualnosti oblikovanja nekakšnega »strateškega zavezništva« za zaščito življenja in družine, s katerima je povezana tudi verska svoboda. V tem zavezništvu bi se odražala medsebojna podpora pri zagovarjanju skupnih stališč v javnosti in pri pomoči vsem, ki zaradi različnih stisk ali družbenih pritiskov s težavo uresničujejo vrednote življenja in družine. Kristjani in pripadniki drugih abrahamskih religij smo prepričani, da moramo biti v negotovih razmerah na začetku 21. stoletja, v še večji meri kakor doslej, glas življenja, družine in verske svobode, to je vrednot, ki omogočajo mir med narodi, državami in verskimi skupnostmi.
Razpored maš (21.7.2025 – 3.8.2025)
Datum | Svetnik | Dogodek |
---|---|---|
pon, 21.07.2025 | Lovrenc, duhovnik | 17:30: Otoče - za †† Valentina in Staneta Pogačnik |
tor, 22.07.2025 | Marija Magdalena | 17:30: Kamna Gorica - za †† družino Potočnik |
sre, 23.07.2025 | Brigita Švedska, red. | maše v fari ne bo |
čet, 24.07.2025 | Krištof, mučenec | 17:30: Dobrava - za †† Bendelnove |
pet, 25.07.2025 | Jakob starejši, apostol | maše v fari ne bo |
sob, 26.07.2025 | Joahim in Ana, Marijina starša | 17:00: Dobrava - za †† Anico in Milana Štibelj |
ned, 27.07.2025 | 17. NEDELJA MED LETOM | 08:00: Kamna Gorica - za za farane, DAN STARIH STARŠEV |
pon, 28.07.2025 | Viktor I., papež | 17:30: Otoče - za †† Ramšak in Grabljevec |
tor, 29.07.2025 | Marta, Marija in Lazar | maše v fari ne bo |
sre, 30.07.2025 | Peter Krizolog, škof | maše v fari ne bo |
čet, 31.07.2025 | Ignacij Lojolski, red. | 17:30: Dobrava - za †† Albinini in Koselj |
pet, 1.08.2025 | Alfonz Ligvorij, škof | 17:30: Kamna Gorica - po namenu |
sob, 2.08.2025 | Evzebij, škof | 17:00: Dobrava - za †† Jožeta in Marijo Šolar in Marijo Skok |
ned, 3.08.2025 | 18. NEDELJA MED LETOM | 08:00: Kamna Gorica - za †† Antonijo, Janeza in Januša Smrekar 19:00: Lesce - Koncert zbora TOTUS TUUS |
Slovenska Karitas je za humanitarno pomoč prizadetim z vojno v Ukrajini do sedaj zbrala 3,2 milijona €, finančne in materialne pomoči od posameznikov in več kot 240 podjetij, s sofinanciranjem Ministrstva za zunanje in evropske zadeve RS pa je izvedla projekte v višini 2,222 milijona €. Še naprej nadaljuje z zbiranjem sredstev za pomoč najranljivejšim v Ukrajini, ki potrebujejo našo bližino in solidarnost, da bi čutili, da niso sami v tej hudi stiski.
Za pomoč Ukrajini lahko darujete na TRR:
Slovenska Karitas, Kristanova ulica 1,
1000 Ljubljana,
TRR: SI56 0214 0001 5556 761,
Namen: Pomoč Ukrajini